Skip to content

VI SAMLER PÅ TILFREDSE KUNDER

Særdeles tilfredse og glade kunder er altid vores mål

Vi gør alt for at tilfredsstille alle vores kunders ønsker og behov, derfor er det også en selvfølge for os, at de biler vi afleverer, er særdeles i orden. Men skulle uheldet alligevel være ude, og du som kunde ønsker at klage over en sag, skal dette være muligt. Vi ønsker derfor her at informere om de muligheder, du har som kunde, når vi i yderste tilfælde ikke kan nå i mål ved almindelig aftale.

Det er fra d. 1. oktober 2015 blevet lovkrav for bilforhandlere og værksteder, at tilbyde vores kunder en åben mulighed for at kunne klage sin sag til ankenævnet for biler. Ankenævnet for biler er et nævn der behandler forbrugerklager, som kunne opstå i forbindelse med køb bil til mere end 10.000 kr. eller en værkstedsregning på mere end 1.500 kr.

Hvad er Ankenævn for biler?

Ankenævn for biler er et privat ankenævn, som havde virkning fra 1. november 2012, og er godkendt af erhvervs- og vækstministeren. Nævnet blev i tidernes morgen startet op af brancheorganisationerne: Bilbranchen, Dansk Bil brancheråd, og AutoBranchen Danmark samt FDM. Nævnet er godkendt efter reglerne i §5, en lov om forbrugerklager (lov nr. 456 af 10. juni 2003). Godkendelsen sikrer forbrugerne og de erhvervsdrivende en troværdig og betryggende sammensætning og sagsbehandling. Formålet med muligheden for at klage er, som det vigtigste at finde frem til et forlig, samt en holdbar løsning af sagen. I tilfælde af uenighed mellem parterne bliver sagen behandlet og afgjort af ankenævnet.

Har du en sag du ønsker at klage over, henvises til http://www.bilklage.dk